Oprechte verbinding, opzienbarende verhalen en goed nieuws!

Oprechte verbinding, opzienbarende verhalen en goed nieuws!
Om meerdere redenen gaat het Webhelden Diner van Jan Baan de geschiedenis in als ‘one of a kind’. We telden zowaar twee ‘party crashers’ (hoewel de aanwezigheid van deze individuen bovengemiddeld gewenst was). De gastenlijst was met 130% overboekt en – ook opvallend – nog nooit werd er zo gretig gebruikgemaakt van het alcoholvrije arrangement. Op 10 april was het zien en gezien worden in het hoofdstedelijke Pestana Riverside. Een komen en gaan van met name veel modeminnende
e-commerce founders en retail bestuurders.
Maar als Jan Baan (31), je feestje host, dan komt ook de CMO van RTL en Videoland. Want ook series bingen is digital commerce in de lifestyle hoek. Jan is CEO van Omoda en Assem en zijn merken delen een doelgroep met het gros van de merkbestuurders die in de Town Hall van het Pestana een vorkje kwamen prikken. Een voorbeeld van het profiel van een gedeelde klant: vrouw slaagt al winkelend bij Omoda voor haar outfit voor date night. De tickets koopt ze via Ticketswap. De dag na de grote avond wordt het uitbrakken op de tweedehands designbank van Whoppah met een bezorgmaaltijd van Just Eat Takeaway en het nieuwe seizoen van MAFS op Videoland. Koken voor het gezin komt later wel weer, het lijstje in de Picnic-app staat al klaar. Wat beweegt deze fictieve klant, die soepel van retailkanaal naar shopping app hopt? De leiders van genoemde merken vonden het duidelijk leuk om elkaar hierover bij te praten. De eerder vermelde party crashers waren overigens genodigde gasten die niet beschikbaar waren, maar op de dag zelf de verleiding toch niet konden weerstaan. Uiteindelijk paste het gezelschap net aan in de statige zaal.









En, wat wil de tienerdochter van onze fictieve gedeelde klant eigenlijk? Ook daarop kon Jan Baan met zijn unieke Webhelden-gastenlijst het antwoord bieden. Jan grossierde in female founders van goedlopende tienermerken voor meisjes vanaf 12 jaar. Bieke Stienstra en Britt van Vondelen, geboren in de zero’s zijn zelf ook nog maar twintigers. De jonge ondernemers maakten ongemeend pijnlijk duidelijk hoe beperkt de kennis van de boomers in de zaal heden ten dage nog is. Zelfs de millennial-Webhelden maakten notities bij de speech van Britt van Meet me There. Brian Grevy, CEO van Hunkemöller, kweekte ontzag met zijn ijzersterke verhaal over de transformatie en herstructurering die hij bij Hunkemöller doorvoert. Echter moest ook Brian (54) zijn meerdere erkennen in hoe Fashiontiger Bieke en de blonde Britt het profiel van Gen Alpha gewoon áánvoelen.
En Jan zelf? De Zeeuwse ondernemer kreeg iedereen stil met zijn verhaal over hoe de acquisitie van Assem, Leurink Mode en binnenkort meer zelfstandige zaken in de strategie van familiebedrijf Omoda passen. Ook gaf hij een inkijkje in zijn leven als vader en uiterst competitieve sportman. We dronken er een glaasje alcoholvrije rode wijn op. Die werd trouwens speciaal door Jan meegebracht. Hij had ingekocht bij Soolong, een wijnmaker die thee toevoegt aan de wijnen waar eerst de alcohol aan onttrokken is. De lovende reacties maakten het kurkengeld de moeite waard.
Webhelden-founder Suzan had ook nieuws. En de traditionele Webhelden Goodiebag Show was weer om te smullen. Voor wie het festijn heeft gemist, mensen kijken kan hier. En als je nog beter wilt kijken met wie je gaat netwerken als je lid zou worden van het Webhelden-netwerk, hier staan alle foto’s. Namen en rugnummers op te vragen bij Suzan & Maybritt van Webhelden.
Jans Webhelden Diner werd mede mogelijk gemaakt door Riverty | DHL e-Commerce Nederland | Sendcloud | Mollie