Hunkemöller aantrekkelijker door minder sex appeal

Lingeriemerk Hunkemöller opent eerste vernieuwde winkel in Utrecht

Brian Grevy ontvangt ons in zijn kantoor waar we een nieuwe inrichting opmerken. De muur naast het bureau van de Hunkemöller CEO is bleek roze. Achter de vergadertafel prijkt een gigantische foto van alleen een beha op een blanco achtergrond. Een basic model zonder kant, zonder beugels. Nul poespas. Brian legt uit dat de stof van deze uiterst innovatief is. Wat ook opvalt: waar zijn de foto’s van modellen in lingerie gebleven? Wat Brian die middag deelt, blijft nog even geheim. Wat we na onze afspraak wel mogen optekenen is dat de nieuwe Hunkemöller winkel in Utrecht opengegaan is. De herinrichting van deze boetiek is de aftrap van een volledige rebranding van het merk.

Van sexy naar cosy en toegankelijke luxe

Hunkemöller blijft de winkel waar vrouwen terecht kunnen voor betaalbare ondermode, nachtmode, beenmode en swimwear tegen een betaalbare prijs. En waar zij kunnen rekenen op uitstekend advies. Want de uitgebreide service is één van de punten waar het merk om bekend staat. En een pijler waarop de transformatie van Hunkemöller gebaseerd is. De komende periode krijgt het winkelpersoneel trainingen om klanten nog beter van advies te kunnen dienen. In Utrecht kunnen klanten sinds vorige week al ervaren wat de nieuwe Hunkemöller-beleving inhoudt. De winkel heeft een rustige, overzichtelijke uitstraling. De ruimtes zijn licht en de displays ogen luxe, strak en toch warm. Hunkemöller richt zich met de rebranding en een andere commerciële strategie op de toekomst.

Het productaanbod wordt uitgebreid op het gebied van nacht- en loungemode. Ook worden meer premium artikelen toegevoegd. Daarbij komen er meer verschillende maten beschikbaar. En dat alles tegen betaalbare prijzen. De zachtere luxe en comfy uitstraling zullen klanten ook in de nieuwe campagnes terug gaan zien. En in de nieuwe webshop en app die binnenkort gelanceerd gaan worden. Brian Grevy zit stralend aan de vergadertafel. Hij gaat de dag na onze afspraak het personeel op de hoogte brengen van ‘iets groots’. Er wordt een vervolg gepland voor ons gesprek. We merken op dat het een jaar na zijn komst naar Hunkemöller opvallend stil is gebleven rondom Brian zelf. “Ja, ik wilde hier schoon schip maken. Dat gaat sneller zonder afleidingen. En ik het verhaal van Hunkemöller ben ik ook helemaal niet belangrijk. Maar binnenkort heb ik nieuws voor Webhelden, you’ll see.”