Green Table 2024: verbroederend
Green Table 2024: verbroederend
Na drie edities staat Green Table als een huis. Voor gasten van het duurzame e-commerce en retail event voelde het afgelopen donderdag als thuiskomen. In de huiskamer van ‘design boerderij’ Bistro LOF begonnen zij aan een groene toer op Landgoed Parc Broekhuizen. Die via de moestuinen leidde naar de Salonkamer van het Hoofdhuis. Journalist Antoin Peeters stelde zijn tafelgasten aan de zaal voor en legde uit wat er van het publiek werd gevraagd. Toen alle telefoons in de vliegtuigmodus stonden startten de opnames van een spraakmakende episode van de talkshow van DHL eCommerce en Webhelden.
Regel nu je plek voor Green Table 2025
Invite gemist? Meld je nú aan voor de editie van 2025. Dan ontvang je de digitaal de samenvatting van de talkshow die Intergamma, Wehkamp en Zeeman vorige week voor gasten van Webhelden en DHL eCommerce maakten. Je maakt kans om volgende keer aan te schuiven bij de netwerklunch. Genodigde merken doen ook mee in de studio en genieten na de opnames van een unieke afterparty.
Arnoud van Vliet van Zeeman was de enige aan tafel die een scherpe vraag uit het publiek, over de controle op duurzaamheidsclaims, vanuit concrete ervaring kon beantwoorden. Het positieve antwoord van de CSR manager van één van de grootste value-for-money ketens van Nederland leidde ertoe dat in de hele studio lampjes gingen branden in de hoofden van de toehoorders. Want als Zeeman dit kan met 1400 winkels en een webshop, dan kunnen wij het misschien ook?
Frans Falize van Wehkamp erkende dat hij en zijn team slapeloze nachten hebben gehad van de beslissingen die hij met de directie nam over het retourbeleid. Het heeft ertoe geleid dat Wehkamp nu klanten heeft met een profiel dat voor de pure player uit Zwolle wenselijk is. En dat het aantal retouren drastisch is gedaald. Een positief resultaat. Maar naast kleine plussen op de duurzame reis van zijn organisatie noemt Frans ook struggles. Uitdagingen waarvoor hij graag de samenwerking aan gaat met andere merken en met leveranciers. Alsmede met de consument.
Magreeth Pape ging dieper in op de publieksvraag over voorzichtigheid met duurzaamheidsclaims. Want ook Intergamma heeft hierin aangepast beleid gemaakt dat past bij ‘aan de wetgeving voldoen’ en bij ‘oppassen voor greenwashing’ maar wat kan leiden tot minder transparantie voor de consument. Als je als merk helemaal niet meer mag wijzen op duurzamere keuzes in het assortiment, hoe kan de consument dan een weloverwogen keuze maken?
Antoine Peeters vroeg de gasten aan tafel en ook de aanwezige merken in de zaal naar hun grootste uitdagingen voor 2025 en daarna, als voor de meesten ook wetgeving rondom CSDR ingaat. En de oplossingen die zij daarvoor hebben bedacht. Dit maakte zoveel los dat duidelijk werd dat de volgende editie van Green Table beter eerder dan later kan worden gepland. De behoefte om elkaar in besloten setting te zien en selectief samen op te trekken in de duurzame journey is groter dan ooit.
Green Table is een LIVE Talkshow, waarbij Webhelden en DHL eCommerce Nederland jaarlijks een selecte groep van duurzaamheidsbeslissers uitnodigen om de opname bij te wonen en te komen netwerken op een mooie en passende locatie. Voor de start van de talkshow en erna kun je exclusief netwerken met die ene Head of Sustainability, Manager Duurzaamheid, CEO, CMO of founder die hoog op je lijstje staat. Heb je interesse om erbij te zijn? Laat ons dit weten! Meld je aan via info@webhelden.nl. Er is beperkt plek, dus geef je snel op.