Frederieke Hegger is terug als presentatrice van Green Table, de talkshow van DHL e-Commerce en Webhelden over verduurzaming binnen e-commerce.

Bij de tweede editie van dit event gaat de RTL Z-presentatrice in gesprek met het panel, dat bestaat uit bestuurders en eigenaren van bekende Nederlandse consumentenmerken. Josh Veldhuizen van JOSH V en Jules Ruig van Mr. Marvis delen hieronder alvast waarom zij tijd maken om hun journey naar verduurzaming met vakgenoten te delen. Marcel Koers, founder van het plasticvrije merk Happy Soaps en Hunkemöller Impact Manager Anke Fransen schuiven ook aan tafel.

Bij de nieuwe editie zien we enkele gasten van vorig jaar terug, wat zijn hun vorderingen op het gebied van de verduurzaming van bijvoorbeeld verpakkingen? Bert van Son van MUD Jeans en Sandra Schillemans van Vitaminstore praten ons bij.

Ben jij Head of Sustainability, Manager Duurzaamheid, CEO, CMO of founder en geïnteresseerd in verduurzaming binnen de keten van e-commerce? Dan is dit het prefecte event voor jou! Neem ook deel en meld je aan via suzan@webhelden.nl. Er is beperkt plek, dus geef je snel op.

Jules Ruig van MR MARVIS

Jules: “MR MARVIS nam in 2022 al deel aan Green Table, wij zaten toen in het B Corp-traject en ik was geïnteresseerd in de ervaringen van anderen met verpakkingen. In 2023 is het voor veel consumentenmerken nog steeds een vraagstuk: hoe kruisen de assen van luxe klantbeleving en duurzaamheid elkaar? MR MARVIS heeft inmiddels de B Corp-certificering en wij blijven elke dag op zoek naar betere en duurzamere oplossingen voor onder andere de verschillende schakels in de logistieke keten. Dit jaar deel ik bij Green Table graag onze ervaringen en ik laat zien wat een MR MARVIS klant ontvangt als hij bestelt. Ook deel ik op welke punten we onszelf willen verbeteren in 2024. En ik ben benieuwd naar de kennis die de andere aanwezige merken inmiddels hebben opgedaan. JOSH V is ook een premium merk, hoe zien hun pakketten eruit en hoe reageren hun klanten anno 2023 op bijvoorbeeld soberdere verpakkingen? Hoe kijken de andere panelleden en het publiek naar retouren en de discussie gratis of betaald?”.

Josh Veldhuizen van JOSH V

Josh Veldhuizen wordt op 2 november aanstaande ook door Frederieke geïnterviewd over de stappen die haar modemerk heeft gezet op het gebied van verduurzaming. “JOSH V heeft een duurzaamheidsbeleid dat zich focust op de gehele bedrijfsvoering. In ons sustainability report benoemen we de verbeteringen in alle processen, van verpakkingen en verzendingen tot aan het vervangen van stoffen voor duurzamere alternatieven. Ook in onze collecties houden we rekening met de life cycle van elk item, met tijdloze ontwerpen die ook met voorgaande seizoenen te combineren zijn. Mijn team en ik zien het een continu leerproces. Ik vind het belangrijk hier open over te communiceren om zo te blijven groeien, te innoveren en te leren van elkaar. Daarom ben ik ook benieuwd naar de ervaringen van de ondernemers en specialisten die we bij dit event ontmoeten”.

Op 2 november 2023 ontvangen we dé beslissers op het gebied van duurzaamheid die zich dagelijks inzetten om de footprint van hun merk te reduceren en om het merk op een duurzame manier te laten groeien. Vorig jaar deelden Vitaminstore, Naïf, MUD Jeans en Xenos hun kennis en ervaringen met het verduurzamen van hun producten en de logistieke keten. Deze keer nemen onder andere fashionmerken JOSH V en MR. Marvis deel aan het panel.

Ben jij Head of Sustainability, Manager Duurzaamheid of een CEO, CMO of founder die serieuze vorderingen heeft gemaakt op het gebied van verduurzaming van de logistieke keten, of ga je juist net de eerste stappen zetten, dan heten we je van harte welkom. Kom naar Hotel Jakarta en geniet van een lunch, netwerkgelegenheid en draag op jouw manier bij aan de duurzame innovatie van onze sector. Mail ons: suzan@webhelden.nl en geef hierbij aan of je in het panel of in het publiek zou willen plaatsnemen. Je mag je ook opgeven voor alleen de netwerkborrel die na de opnames plaatsvindt in de lounge van Hotel Jakarta op Java-eiland te Amsterdam. Dit event is invite only en we hebben beperkt plek (40 gasten), dus geef je beschikbaarheid snel door. Starttijd: 13.00 uur Eindtijd: 16.30 uur.