Webhelden Diner 2023
Klassieke retail ontmoet tech & digital commerce reuzen
Philip Mountford presenteert Webhelden X Hunkemöller in uitverkocht Pillows Hotel Mauritskade
Bij de entree van het vijfsterrenhotel is de vibe al warm en vrolijk. Een kluitje ondernemers verzamelt zich rond Philip Mountford en zijn vrouw Sarah. Philip is CEO van Hunkemöller en hij heeft vanavond vrienden uit de retail en jonge founders van e-commerce bedrijven uitgenodigd voor een intiem Webhelden Diner. Dat niemand deze editie wilde missen wordt gauw duidelijk. Voor zessen is het overgrote deel van de gasten arrivé. En het aperitief in speak easy bar Fitz’s is zo gezellig dat gastvrouwen Suzan en Maybritt overtuigend moeten optreden om de groep naar de Park Salon te bewegen.










Old boys en jonge honden
Webhelden founder Suzan kondigt Philip aan en de avond gaat van start. De charmante Brit, die zich inmiddels alweer zeventien jaar thuisvoelt in Amsterdam, spreekt zijn waardering voor het gezelschap uit door enkele gasten liefdevol te roasten. Hij wijst op de verschillen, vooral in leeftijd, van de retail bestuurders en het grote aantal founders in de zaal. Hunkemöller als merk krijgt weinig aandacht in zijn verhaal, Philip vindt het vanavond passender om persoonlijke verhalen te delen en vraagt zijn gasten om dat vooral ook te doen. Hij incasseert nog wat grappen van Joris Aperghis (CEO WE Fashion) en de eerste gang wordt geserveerd.
De toon is gezet. Verdeeld over vijf tafels zit de absolute top van de Nederlandse retail en e-commerce. Het lijkt wel een verjaardag. De muziek wordt overstemd door lachsalvo’s en Suzan Eikelenstam moet vragen om stilte als het tijd is voor de jaarlijkse stoelendans. Het Webhelden Diner is een netwerkavond en na de eerste gang wisselt iedereen van plek om nieuwe gesprekken te kunnen aanknopen. Het gesleep met eigen glazen, handtasjes en gesprekspartners waarvan men geen afscheid kan nemen leidt opnieuw tot hilariteit.

Feestje op de Titanic
Toch wordt er aan alle tafels ook stilgestaan bij het feit dat het uitdagende tijden zijn. Het is geen geheim dat het in sommige sectoren niet overhoudt. Iemand spreekt zelfs de woorden uit dat het zo snel de verkeerde kant op kan gaan dat volgend jaar zomaar zou kunnen blijken dat vanavond voor een enkeling ‘het feestje op de Titanic was’. Wat opvalt is dat er deze avond veel koffiedates worden afgesproken om elkaar de komende weken individueel te zien. Om het te hebben over gezamenlijke oplossingen voor stijgende kosten, te grote voorraden en personeelstekorten. Ook vliegen de voorstellen voor co-marketing over tafel en daarmee blijft de sfeer positief. Gemene delers onder alle aanwezigen: de wil en de kracht om zichzelf opnieuw uit te vinden. Of het nu om een organisatie met 200 miljoen euro omzet gaat of een scale up van 100 man, er is een niet aflatende drive om te slagen.


Clay and Glow
Was jij erbij en wil je een een-op-een moment met een van de andere gasten? Schroom niet om het ons te vragen! En wie weet, tot volgend jaar!
”DHL Parcel is niet voor niets al vanaf het eerste uur (logistieke) partner van Webhelden. Het ondernemerschap en de innovativiteit passen perfect bij de waarden van DHL. Door Webhelden bij elkaar te brengen ontstaan mooie gesprekken en inzichten. Wij staan dan ook vooraan om mee te lopen (rennen) in wat de webshops van morgen (van ons) verwachten.”
Het Webhelden Diner 2023 is mede mogelijk gemaakt door