Terugkijken: JOSH V, My Jewellery en BALR. over retail & webshops in 2021.

Terugkijken: JOSH V, My Jewellery en BALR. over retail & webshops in 2021.

De productie van een serie Webhelden-uitzendingen is in de maak. De grootste retail- en e-commerce ondernemers, de meest opvallende startups op het gebied van online verkopen, je gaat ze dit jaar zien via dit platform. De basis voor onze serie werd in november 2020 gelegd. Toen de winkels nog open waren… Toen schoven co-host Juul Manders, Sharon Hilgers, Josh Veldhuizen en Jouri Schoemakers live aan bij Roelof Hemmen en Suzan Eikelenstam en deden deze Webhelden voorspellingen over hun 2021. Gemist? Kijk het nu terug, want de uitspraken en tips van onze gasten blijken nu actueler dan ooit. Doe er je voordeel mee.

Roelof Hemmen en Juul Manders zijn in bloedvorm. Gaat Josh Veldhuizen haar bedrijf verkopen? Durft Sharon Hilgers nog My Jewellery-winkels te openen? Roelof Hemmen en zijn partner in crime Juul trekken het boven tafel. Ook de kijkers thuis nemen geen blad voor de mond. Wat ze altijd al wilden weten, wat JIJ wilt weten over e-commerce en social media in 2021, het wordt gevraagd en beantwoord in onderstaande video.

“Live konden niet alle kijkersvragen worden beantwoord. Goede vragen, daarom gaan we door op LinkedIn.”

Aflevering 0 ‘E-commerce fast-tracked’

Deze pilot aflevering van “2021” maakten we in ‘het uur U’. Nederland op de top van de tweede virusgolf (dachten we toen). Er werd ineens weer thuisgewerkt, we aten weer alle maaltijden thuis en… we webshopten ons wezenloos want die eerste Corona-kerst moest en zou opgeleukt worden.

We vroegen ondernemers Juul, Josh, Jouri en Sharon naar hun voorbereidingen op piekmomenten zoals de decembermaand, de voorjaarsuitverkoop, Pasen, Moederdag. Wat verwachten ze ervan dit jaar? Hoe bereiden ze zich voor? Kijk je met ons mee naar de kansen en bedreigingen van 2021?

De meeste Webhelden kennen Juul van BALR. Wat nog niet iedereen weet, is dat Juul en zijn co-founders Demy (De Zeeuw, oud-voetballer) en Ralph hun merk BALR. dagelijks wereldwijd onder de aandacht van miljoenen voetbalfans weten te brengen, via de socials van 433. Dat platform is een van de grootste Instagram-accounts van de wereld, met meer engagement dan het account van Kim Kardashian! Daarom koos Instagram BALR. (ook geen misselijk aantal volgers: 1,2 miljoen) exclusief uit voor de roll out van de Instagram checkout. Vanwege die enorme engagement op social media wilde Puma ook wel in zee met BALR., tijdens onze uitzending lanceren de twee merken hun samenwerking. Juul gaat met onze andere panel leden in gesprek over ondernemen in e-commerce anno 2021.

“Een goedemorgen zonder zorgen”, zo begint fashion onderneemster en vlogger Josh Veldhuizen haar video’s. 2020 was natuurlijk niet een geheel zorgeloos jaar, ook niet voor het populaire merk JOSH V. De whole sale divisie had te lijden onder winkelsluitingen. Privé kregen Josh en haar gezin zelf te maken met Corona. Toch is er meer dan genoeg reden om optimistisch te zijn, JOSH V pluste ondanks de bumpy ride met 70% in 2020. Voor een groot deel door de omzet uit e-commerce. Waarom Josh en haar team 2021 realistisch maar ook zonnig inzien deelt ze met je, alsmede haar tips voor merkeigenaren en webwinkeliers.

De supermarkt van de toekomst is verpakkingsvrij. En ‘slimmer’ dan ooit. De visie van Jouri Schoemaker van Pieter Pot in een (herbruikbare) notendop. Pieter Pot bezorgt alle denkbare houdbare producten in glazen potten en flessen bij jou thuis. Potjes leeg? De bezorger die jouw nieuwe bestelling komt afleveren, neemt de lege potten mee terug. Pieter Pot zorgt voor de reiniging en het hervullen van de potten. Jouri en zijn team kunnen dankzij een nieuwe investeringsronde 23.000 huishoudens door heel Nederland bedienen en er is meer ‘ecovenience’ nieuws, dat hoor je in de uitzending van Jouri zelf.

My Jewellery wist de afgelopen jaren razendsnel uit te groeien tot een omnichannel onderneming van formaat. Founder Sharon Hilgers en haar team openden in 3 jaar tijd 15 eigen brand stores en tientallen shop-in-shops, op strategische locaties. Tel daarbij de sterk presterende webshop en de enorme volgersaantallen op social media kanalen op. Het resultaat: duizenden jonge meiden die elke maand wel iets afrekenen bij het modebedrijf. En toen kwam de pandemie. Geen examenfeestjes meer, geen reden om jezelf cool te kleden voor een college, gesloten restaurants en een periode van gesloten My Jewellery winkels. Hoe kon Sharon tóch meer omzet boeken dan in 2019? Wat is haar visie op 2021 in de handel? Je hoort het van de zakenvrouw zelf.

Roelof Hemmen, Roelof is bekend geworden als nieuwslezer en reporter bij RTL. Hij maakte vele indringende reportages over onder meer de MH17. Nu maakt Roelof radio, bij ondernemerszender BNR en opnieuw als brenger van het nieuws, elke weekdag op radio 538. Roelof heeft veel ervaring met het interviewen van ondernemers. Omdat hij en zijn vrouw zelf ook ondernemen begrijpt hij extra goed wat ondernemers beweegt, zowel in goede als in mindere tijden.

Suzan Eikelenstam is oprichter van het Webhelden netwerk. Sinds 2013 brengt ze topondernemers uit de e-commerce en retail bij elkaar, met vruchtbare verbinding als doel. Binnen het Webhelden netwerk zijn vele samenwerkingen ontstaan en hebben meerdere professionals grote stappen in hun loopbaan kunnen zetten. In “2021” behandelt Suzan de door kijkers ingezonden vragen en opmerkingen aan de talkshow tafel.

Gratis deze serie kijken?
Schrijf je in & ontvang de link

‘2021’ is het eerste programma van Webhelden TV. De plannen voor dit programma waren er al langer, door de recente ontwikkelingen rondom het Corona-virus is besloten om het eerder in productie te nemen.

Webhelden is het exclusieve netwerk voor oprichters en topbestuurders van Nederlandse bedrijven in de e-commerce en retail. Deze ondernemers zien elkaar regelmatig in een besloten setting bij de events (Webhelden Diner, Amsterdam Commerce Open). Aan deze informele ontmoetingen, de pure gesprekken en de nieuwe samenwerkingen die eruit ontstaan wordt grote waarde gehecht.

Met Webhelden.nl, waarop e-commerce ondernemers content delen die ze voor en met elkaar maken, en met Webhelden TV worden ook de professionals in het middenmanagement en webwinkeliers uit het middensegment bereikt.

Met het programma ‘2021’ kijken we met de grootste Webhelden van Nederland naar e-commerce in de meest nabije toekomst. Dat doen we in de relaxte sfeer van een ‘latenight talkshow’, want onze events zijn ook latenight, informeel en ‘entertainend’. Zoals we bij de evenementen de gastenlijst nauwkeurig samenstellen, zetten we bij ‘2021’ ondernemers bij elkaar aan tafel die elkaar prikkelen. Mensen met een mening, die grappen maken maar ook elkaars nieren wel even willen proeven.

Vanaf mei volgen de nieuwe uitzendingen.