Kijktip: de Webhelden van morgen. Nu online!

Kijktip: de Webhelden van morgen. Nu online!

Uit-gezoomd? Mailbox-pauze nodig? We hebben wat voor je. Pak een lekker bakkie en leun achterover. Druk op play. Ja, ja hij is er! Dé video van de live uitzending van ‘2021’. Hij staat hieronder te shinen. Moet je zien gewoon.

Roelof Hemmen en Juul Manders zijn in bloedvorm. Onze gasten hebben de afgelopen maanden zorgvuldig hun borst natgemaakt voor de ‘eindejaarspiek met Corona-turbo’ en zijn erop voorbereid om meer bestellingen dan ooit te verwerken. Wat ze echter niet zagen aankomen, waren de vragen van BALR. topman Juul (spreek uit Zjuul) Manders. Die zijn roeping als e-commerce journalist gemist heeft.

Gaat Josh Veldhuizen haar bedrijf verkopen? Hoeveel miljoen haalt Pieter Pot op? Durft Sharon Hilgers nog My Jewellery-winkels te openen? Roelof Hemmen en zijn partner in crime Juul trekken het boven tafel. Ook de kijkers thuis nemen geen blad voor de mond. Wat ze altijd al wilden weten, wat JIJ wilt weten over e-commerce en social media in 2021, het wordt gevraagd en beantwoord in onderstaande video.

Van Webhelden voor Webhelden: Juul, Josh, Jouri & Sharon beantwoorden je vragen op LinkedIn!

Gekeken? We zijn benieuwd naar jouw ideeën of e-commerce vraagstukken voor het piekseizoen en voor het nieuwe jaar. Stel die vragen vooral! Dat kan hier:

Mijn vraag aan Juul/Josh/Jouri/Sharon is

Post je vraag in de comments en tag daarin Juul, Josh, Jouri of Sharon en je krijgt via Webhelden antwoord van jouw favoriete Webheld. Wil je met deze of andere Webhelden in contact komen, stuur Suzan dan een DM. 

We staan voor een grote uitdaging: de drukste eindejaarspiek ooit en een ‘nieuw normaal’ op een hoger niveau. De kaarten worden opnieuw geschud en jij kiest jouw kaarten. Die keuzes kun je nu maken met gratis tips van de allerbesten uit onze sector. Laat je van je horen? 

“Live konden niet alle kijkersvragen worden beantwoord. Goede vragen, daarom gaan we door op LinkedIn.”

Aflevering 1 ‘E-commerce fast-tracked’

Deze eerste aflevering van “2021” maken we in ‘het uur U’. Nederland op de top van de tweede virusgolf. Er wordt opnieuw thuisgewerkt, we eten weer alle maaltijden thuis en… we webshoppen ons wezenloos want die eerste Corona-kerst moet en zal opgeleukt worden. Of… niet? Houden we de hand op de crisisknip?

Dat vragen we ondernemers Juul, Josh, Jouri en Sharon. En… jou! Als ondernemer of bestuurder, als e-commerce medewerker heb je waarschijnlijk alles gereed voor dagen als Black Friday en de decembermaand. Wat verwacht je ervan dit jaar? Hoe heb je je voorbereid? Hoe gaat het met de webshops, winkels en merken van Nederland in de laatste maanden van dit eerste crisisjaar? Kijk je met ons mee naar de kansen en bedreigingen van 2021?

De meeste Webhelden kennen Juul van BALR. Wat nog niet iedereen weet, is dat Juul en zijn co-founders Demy (De Zeeuw, oud-voetballer) en Ralph hun merk BALR. dagelijks wereldwijd onder de aandacht van miljoenen voetbalfans weten te brengen, via de socials van 433. Dat platform is een van de grootste Instagram-accounts van de wereld, met meer engagement dan het account van Kim Kardashian! Daarom koos Instagram BALR. (ook geen misselijk aantal volgers: 1,2 miljoen) exclusief uit voor de roll out van de Instagram checkout. Vanwege die enorme engagement op social media wilde Puma ook wel in zee met BALR., tijdens onze uitzending lanceren de twee merken hun samenwerking. Juul gaat met onze andere panel leden in gesprek over ondernemen in e-commerce anno 2021.

“Een goedemorgen zonder zorgen”, zo begint fashion onderneemster en vlogger Josh Veldhuizen haar video’s. 2020 was natuurlijk niet een geheel zorgeloos jaar, ook niet voor het populaire merk JOSH V. De whole sale divisie had te lijden onder winkelsluitingen. Privé kregen Josh en haar gezin zelf te maken met Corona. Toch is er meer dan genoeg reden om optimistisch te zijn, JOSH V pluste ondanks de bumpy ride met 70% in 2020. Voor een groot deel door de omzet uit e-commerce. Waarom Josh en haar team 2021 realistisch maar ook zonnig inzien deelt ze met je, alsmede haar tips voor merkeigenaren en webwinkeliers.

De supermarkt van de toekomst is verpakkingsvrij. En ‘slimmer’ dan ooit. De visie van Jouri Schoemaker van Pieter Pot in een (herbruikbare) notendop. Pieter Pot bezorgt alle denkbare houdbare producten in glazen potten en flessen bij jou thuis. Potjes leeg? De bezorger die jouw nieuwe bestelling komt afleveren, neemt de lege potten mee terug. Pieter Pot zorgt voor de reiniging en het hervullen van de potten. Jouri en zijn team kunnen dankzij een nieuwe investeringsronde 23.000 huishoudens door heel Nederland bedienen en er is meer ‘ecovenience’ nieuws, dat hoor je in de uitzending van Jouri zelf.

My Jewellery wist de afgelopen jaren razendsnel uit te groeien tot een omnichannel onderneming van formaat. Founder Sharon Hilgers en haar team openden in 3 jaar tijd 15 eigen brand stores en tientallen shop-in-shops, op strategische locaties. Tel daarbij de sterk presterende webshop en de enorme volgersaantallen op social media kanalen op. Het resultaat: duizenden jonge meiden die elke maand wel iets afrekenen bij het modebedrijf. En toen kwam de pandemie. Geen examenfeestjes meer, geen reden om jezelf cool te kleden voor een college, gesloten restaurants en een periode van gesloten My Jewellery winkels. Hoe kon Sharon tóch meer omzet boeken dan in 2019? Wat is haar visie op 2021 in de handel? Je hoort het van de zakenvrouw zelf.

Roelof Hemmen, Roelof is bekend geworden als nieuwslezer en reporter bij RTL. Hij maakte vele indringende reportages over onder meer de MH17. Nu maakt Roelof radio, bij ondernemerszender BNR en opnieuw als brenger van het nieuws, elke weekdag op radio 538. Roelof heeft veel ervaring met het interviewen van ondernemers. Omdat hij en zijn vrouw zelf ook ondernemen begrijpt hij extra goed wat ondernemers beweegt, zowel in goede als in mindere tijden.

Suzan Eikelenstam is oprichter van het Webhelden netwerk. Sinds 2013 brengt ze topondernemers uit de e-commerce en retail bij elkaar, met vruchtbare verbinding als doel. Binnen het Webhelden netwerk zijn vele samenwerkingen ontstaan en hebben meerdere professionals grote stappen in hun loopbaan kunnen zetten. In “2021” behandelt Suzan de door kijkers ingezonden vragen en opmerkingen aan de talkshow tafel.

Schrijf je in & ontvang de link

Over Webhelden

‘2021’ is het eerste programma van Webhelden TV. De plannen voor dit programma waren er al langer, door de recente ontwikkelingen rondom het Corona-virus is besloten om het eerder in productie te nemen.

Webhelden is het exclusieve netwerk voor oprichters en topbestuurders van Nederlandse bedrijven in de e-commerce en retail. Deze ondernemers zien elkaar regelmatig in een besloten setting bij de events (Webhelden Diner, Amsterdam Commerce Open). Aan deze informele ontmoetingen, de pure gesprekken en de nieuwe samenwerkingen die eruit ontstaan wordt grote waarde gehecht.

Met Webhelden.nl, waarop e-commerce ondernemers content delen die ze voor en met elkaar maken, en met Webhelden TV worden ook de professionals in het middenmanagement en webwinkeliers uit het middensegment bereikt.

Met het programma ‘2021’ kijken we met de grootste Webhelden van Nederland naar e-commerce in de meest nabije toekomst. Dat doen we in de relaxte sfeer van een ‘latenight talkshow’, want onze events zijn ook latenight, informeel en ‘entertainend’. Zoals we bij de evenementen de gastenlijst nauwkeurig samenstellen, zetten we bij ‘2021’ ondernemers bij elkaar aan tafel die elkaar prikkelen. Mensen met een mening, die grappen maken maar ook elkaars nieren wel even willen proeven.

Op 5 november is de eerste live uitzending. Van 19.30 tot 20.30 u.