Wie zijn de Webhelden van morgen?

In ‘2021’ maak je kennis met de leukste Nederlandse ondernemers in e-commerce. Roelof Hemmen en Juul Manders stellen je voor aan diegenen die in 2021 vorm geven aan de commerce industry, de markt die in Nederland goed is voor 25 miljard omzet. De sector stevent af op de drukste eindejaarspiek ooit. We praten met de oprichters van de merken BALR., JOSH V, en My Jewellery en online supermarkt Pieter Pot. Praat met ons mee. Want een ding is zeker, in 2021 zal de druk op de ketel alleen maar toenemen. Mede door de pandemie komen er wereldwijd in alle deelmarkten online shoppers bij. Wat betekent dat voor Nederlandse merken? Voor MKB’ers? Voor jouw webshop? 

Interactief, exclusief

Nergens anders kun je direct jouw vraagstuk op het gebied van e-commerce delen met topondernemers zoals onze talkshow gasten. ‘2021’ wordt live uitgezonden vanuit Amsterdam. Iedere professional in e-commerce kan de uitzending bekijken via een beveiligde link en kan meepraten in het ‘Webhelden café’ (chatroom). In de ‘Webhelden Community’ (smartphone app) kunnen bekenden van het Webhelden-netwerk exclusief rechtstreeks met onze tafelgasten en met elkaar praten. 5 november, 19.30 – 20.30 u!

Schrijf je in & ontvang de link

Elkaar niet live kunnen zien bij ’t netwerken, betekent niet dat de behoefte aan verbinding weg is. Allerminst.

“BALR. gaat ver in 2021. Heel ver.”

Juul Manders: “Ook tegen de rol van tafelheer bij dit online event zei ik meteen ‘ja’. Want als e-commerce ondernemers zitten we dit piekseizoen allemaal in hetzelfde schuitje. En dan wil je contact met een goed netwerk onderhouden. Met het nieuws dat ik in de live uitzending van “2021” zal delen met mijn tafelgenoten en met de kijkers thuis, allemaal professionals in e-commerce, hoop ik anderen te inspireren. Zoals ik me ook uitgedaagd heb gevoeld door de Webhelden die ik bij eerdere events heb ontmoet. Wij gaan met BALR. en met 433 grote stappen zetten, in de vorm van samenwerkingen met grote merken en in de vorm van innovatie van onze e-commerce organisatie. Dit jaar is opmerkelijk en ik weet nu al dat 2021 voor ons minstens zo memorabel zal worden. Mijn gesprekspartners aan tafel: twee door de wol geverfde fashion en e-commerce ondernemers en een succesvolle start-up entrepreneur. Ik ben benieuwd hoe zij 2021 in stappen, ongetwijfeld ga ik een stuk wijzer naar huis.”

Talkshow host Roelof

Roelof Hemmen is presentator van “2021”. “Ondernemerschap en innovatie hebben altijd al mijn interesse gehad. Maar ondernemen in crisistijd is iets waarvan ik het fijne wil weten, van alle zijden belicht. E-commerce is op dit moment een van de sectoren waarop heel Nederland terug wil kunnen vallen, een dagje winkelen zit er niet in, uit eten gaan ook niet, dus we willen alles thuis laten bezorgen. De sector groeit, hoewel er her en der ook wel degelijk krimp te zien is. Hoe gaan de ‘grote jongens’ met die toenemende consumentenvraag om, kunnen ze snel genoeg uitbreiden en dat terwijl ze ook zaken als duurzaamheid en mvo in ogenschouw nemen? Hoe bokst een startup zoals Pieter Pot op tegen reuzen zoals Picnic? En als je fysieke winkels dicht moeten en er honderden medewerkers doorbetaald thuiszitten, kun je dan daadwerkelijk die gaten dichten met de verkopen uit het online kanaal?”

“Ik ben benieuwd naar de ondernemers aan tafel en naar de Webhelden die op afstand deelnemen. Vertel ons wie je bent en vraag maar raak.”

Aflevering 1 ‘E-commerce fast-tracked’

Deze eerste aflevering van “2021” maken we in ‘het uur U’. Nederland op de top van de tweede virusgolf. Er wordt opnieuw thuisgewerkt, we eten weer alle maaltijden thuis en… we webshoppen ons wezenloos want die eerste Corona-kerst moet en zal opgeleukt worden. Of… niet? Houden we de hand op de crisisknip?

Dat vragen we ondernemers Juul, Josh, Jouri en Sharon. En… jou! Als ondernemer of bestuurder, als e-commerce medewerker heb je op 5 november waarschijnlijk alles gereed voor dagen als Black Friday, Singles Day, de decembermaand. Wat verwacht je ervan dit jaar? Hoe heb je je voorbereid? Hoe gaat het met de webshops, winkels en merken van Nederland in de laatste maanden van dit eerste crisisjaar? Kijk je met ons mee naar de kansen en bedreigingen van 2021?

De meeste Webhelden kennen Juul van BALR. Wat nog niet iedereen weet, is dat Juul en zijn co-founders Demy (De Zeeuw, oud-voetballer) en Ralph hun merk BALR. dagelijks wereldwijd onder de aandacht van miljoenen voetbalfans weten te brengen, via de socials van 433. Dat platform is een van de grootste Instagram-accounts van de wereld, met meer engagement dan het account van Kim Kardashian! Daarom koos Instagram BALR. (ook geen misselijk aantal volgers: 1,2 miljoen) exclusief uit voor de roll out van de Instagram checkout. Vanwege die enorme engagement op social media wilde Puma ook wel in zee met BALR., tijdens onze uitzending lanceren de twee merken hun samenwerking. Juul gaat met onze andere panel leden in gesprek over ondernemen in e-commerce anno 2021.

“Een goedemorgen zonder zorgen”, zo begint fashion onderneemster en vlogger Josh Veldhuizen haar video’s. 2020 was natuurlijk niet een geheel zorgeloos jaar, ook niet voor het populaire merk JOSH V. De whole sale divisie had te lijden onder winkelsluitingen. Privé kregen Josh en haar gezin zelf te maken met Corona. Toch is er meer dan genoeg reden om optimistisch te zijn, JOSH V pluste ondanks de bumpy ride met 70% in 2020. Voor een groot deel door de omzet uit e-commerce. Waarom Josh en haar team 2021 realistisch maar ook zonnig inzien deelt ze met je, alsmede haar tips voor merkeigenaren en webwinkeliers.

De supermarkt van de toekomst is verpakkingsvrij. En ‘slimmer’ dan ooit. De visie van Jouri Schoemaker van Pieter Pot in een (herbruikbare) notendop. Pieter Pot bezorgt alle denkbare houdbare producten in glazen potten en flessen bij jou thuis. Potjes leeg? De bezorger die jouw nieuwe bestelling komt afleveren, neemt de lege potten mee terug. Pieter Pot zorgt voor de reiniging en het hervullen van de potten. Jouri en zijn team kunnen dankzij een nieuwe investeringsronde 23.000 huishoudens door heel Nederland bedienen en er is meer ‘ecovenience’ nieuws, dat hoor je in de uitzending van Jouri zelf.

My Jewellery wist de afgelopen jaren razendsnel uit te groeien tot een omnichannel onderneming van formaat. Founder Sharon Hilgers en haar team openden in 3 jaar tijd 15 eigen brand stores en tientallen shop-in-shops, op strategische locaties. Tel daarbij de sterk presterende webshop en de enorme volgersaantallen op social media kanalen op. Het resultaat: duizenden jonge meiden die elke maand wel iets afrekenen bij het modebedrijf. En toen kwam de pandemie. Geen examenfeestjes meer, geen reden om jezelf cool te kleden voor een college, gesloten restaurants en een periode van gesloten My Jewellery winkels. Hoe kon Sharon tóch meer omzet boeken dan in 2019? Wat is haar visie op 2021 in de handel? Je hoort het van de zakenvrouw zelf.

Roelof Hemmen, Roelof is bekend geworden als nieuwslezer en reporter bij RTL. Hij maakte vele indringende reportages over onder meer de MH17. Nu maakt Roelof radio, bij ondernemerszender BNR en opnieuw als brenger van het nieuws, elke weekdag op radio 538. Roelof heeft veel ervaring met het interviewen van ondernemers. Omdat hij en zijn vrouw zelf ook ondernemen begrijpt hij extra goed wat ondernemers beweegt, zowel in goede als in mindere tijden.

Suzan Eikelenstam is oprichter van het Webhelden netwerk. Sinds 2013 brengt ze topondernemers uit de e-commerce en retail bij elkaar, met vruchtbare verbinding als doel. Binnen het Webhelden netwerk zijn vele samenwerkingen ontstaan en hebben meerdere professionals grote stappen in hun loopbaan kunnen zetten. In “2021” behandelt Suzan de door kijkers ingezonden vragen en opmerkingen aan de talkshow tafel.

Schrijf je in & ontvang de link

Over Webhelden

‘2021’ is het eerste programma van Webhelden TV. De plannen voor dit programma waren er al langer, door de recente ontwikkelingen rondom het Corona-virus is besloten om het eerder in productie te nemen.

Webhelden is het exclusieve netwerk voor oprichters en topbestuurders van Nederlandse bedrijven in de e-commerce en retail. Deze ondernemers zien elkaar regelmatig in een besloten setting bij de events (Webhelden Diner, Amsterdam Commerce Open). Aan deze informele ontmoetingen, de pure gesprekken en de nieuwe samenwerkingen die eruit ontstaan wordt grote waarde gehecht.

Met Webhelden.nl, waarop e-commerce ondernemers content delen die ze voor en met elkaar maken, en met Webhelden TV worden ook de professionals in het middenmanagement en webwinkeliers uit het middensegment bereikt.

Met het programma ‘2021’ kijken we met de grootste Webhelden van Nederland naar e-commerce in de meest nabije toekomst. Dat doen we in de relaxte sfeer van een ‘latenight talkshow’, want onze events zijn ook latenight, informeel en ‘entertainend’. Zoals we bij de evenementen de gastenlijst nauwkeurig samenstellen, zetten we bij ‘2021’ ondernemers bij elkaar aan tafel die elkaar prikkelen. Mensen met een mening, die grappen maken maar ook elkaars nieren wel even willen proeven.

Op 5 november is de eerste live uitzending. Van 19.30 tot 20.30 u.